Tippo fajna fotka, też mogłem zrobić w trakcie ustawiania...jak zwykle fajne pomysły przychodzą za późno
To nie fotka, skan, bom dostal wydruk do reki :P
Zamieszczone przez Muti
Wszystko ładnie się mieści w wartościach dla zawiesznia sportowego(RS) Kąt pochylenia PP też,bo w ELSIE jest -41' +-30'. A tyły są prawie idealnie,bo powinno być -1st20' +-30'
No to by sie trzymalo kupy, bo przeswit ma teraz jak rska :P
Dzieki kolego za konkretne info.
Nieprawda.. Odkręca się tylko śrubę wahacza przy zwrotnicy i cały wahacz schodzi na dół i sprężyna wychodzi.
Nie znam się na tym kompletnie więc musicie mi wybaczyć. Odkręcili jakąś śrubę mocującą wahacz, nie przy kole, tylko po przeciwległej stronie wahacza, opuścili wahacz, wymienili sprężynę, podnieśli wahacz i przykręcili śrubę z powrotem. Z drugą sprężyną analogicznie. Mechanik mówił, że przy pomocy tej śruby coś się reguluje odnośnie geometrii (chyba nawet mówił co konkretnie, ale nie pamiętam) i geometria musi być ponownie ustawiona. U was robili tak samo, czy inaczej?
No to jeżeli Ci odkręcili śruby od środka,to i regulować trzeba było dużo,bo na nich się reguluje zbieżność. Odkręca się śruby z drugiej strony wahacza,przy zwrotnicy
Sprężyny pasują wymiarowo i konstrukcyjnie od wszystkich aut na płycie golfa+passat+sharan(nowy) itd. Kwestia teraz tylko sztywności,długości,ilości zwojów.
Liftback i kombi MOGĄ się różnić tylko sztywnością.Także liftbacka bym traktował praktycznie na równi z kombi..
Jeżeli chodzi o zbieżność to u mnie ASO regulowało ( albo sprawdzało ) bez proszenia się zaraz po wymianie sprężyn. Czyli jak widać praktyka jest różna. To nie znaczy oczywiście że na wymianę przyjęli mnie z otwartymi ramionami - dopiero po miesiącu pałowania się.
Wybieram się jutro do ASO w sprawie tych nieszczęsnych sprężyn. Proszę o porady, jak nie dać się zrobić w ...., żeby to skutecznie zareklamować. Auto roczne, na gwarancji. Jaka jest w końcu minimalna odległość w Tourze między nadkolem a środkiem felgi, bo spotkałem tutaj co namniej 2 wartości..
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o zbieżność to u mnie ASO regulowało ( albo sprawdzało ) bez proszenia się zaraz po wymianie sprężyn. Czyli jak widać praktyka jest różna.
marcin91860, a mógłbyś zdradzić które to ASO tak ładnie się zachowało po wymianie sprężyn? Bo z regóły to nawet po wymianie prześwitu nie mierzą.
Zamieszczone przez seba.79
Jaka jest w końcu minimalna odległość w Tourze między nadkolem a środkiem felgi
Jaka jest w końcu minimalna odległość w Tourze między nadkolem a środkiem felgi
385mm
Ta wartość minimalna musi być z samochodem zatankowanym do pełna+koło zapasowe?
Patrzyłem u siebie wczoraj mam 380mm, po wejściu 3 osób na tył po ok. 70kg, samochód przyciera na spowalniaczach. (Musze przejeżdżać bardzo powoli) Czy zakładając LEJFORS z końcówką 19 będzie lepiej? a może z końcówką 20?
Dodam jeszcze ze mam zamontowany fabrycznie hak (jeszcze odkąd kupiłem auto nigdy nie używałem) + wygłuszony bagażnik matami STP czyli jakieś dodatkowe 15-20kg. Samochód jest zapakowany mocno tylko przy wyjazdach na wakacje/ferie itd. Na co dzień jeżdżą w nim 2 osoby z pustym bagażnikiem.
Panowie od 2kkm mam założone lejforsy 19, prześwit po tankowaniu 380,
kombi z hakiem fabrycznym.
No to trochę mało. Niby lejforsy dobre są, ale w nich jest tylko rozgraniczenie pomiędzy liftbeckiem a combi i raczej nie przewidują dociążenia tyłu hakiem i gazem. Ja w libacku mam hak i gaz więc zastanawiam się pomiędzy 18 a 19.
Kupiłem do swojego Combi 19, ale chyba jednak zdecyduje się na 20
Nie wiem czy będziesz miał dużą różnice między nimi, HD są twardsze ale nie są wyższe. Ja w poniedziałek zakładam Monroe HD sp3349, zobaczymy jaki będzie efekt :wink:
A jednak pomyłka z pomiarem, zmierzyłem dzisiaj rano po zatankowaniu na full + koło zapasowe i kartonik z kosmetykami do samochodu
Przód 385mm
Tył: 365mm
Więc widać że ewidentnie Tył jest za nisko, ale tez przy okazji zmierzyłem octavie jakaś inną na parkingu i miała Przód 395 i Tył: 370, tylko nie wiem czy coś miał w bagażniku czy na pusto. Więc wychodzi ze u mnie przód minimalnie też opadał ale to akurat wygląda ok :P.
Czy wkładał ktoś na przód LESJOFORS 40 857 11 ?
Ja zakładałem 40 857 10 i jestem zadowolony, przód mi się podniósł, choć jedyne co oczekiwałem po wymianie to zmiany charakterystyki sprężyn i się nie zawiodłem, w wyposażeniu do mojego silnika nie znalazłem końcówki 11?... być może jest taka przewidziana do diesla.
Mój przód stał na odpowiedniej wysokości, i nie potrzebowałem"wysokości" jedynie zgubienia upierdliwego nie tłumienia nierówności.
Mam też uwagę w kwestii ogólnej.
Ciągle się ktoś pyta która sprężyna Lesjofors będzie dobra 18, 19 czy 20.
Ogólna odpowiedź wg mnie jest taka - że każda!
Na pewno KAŻDA będzie lepsza niż fabrycznie wypierdziane nie wiadomo co!
Nie widziałem nigdy auta które po zapakowaniu na full nie zmienia swojego wyglądu z boku na taki, że ma się wrażenie że dupa siedzi!
A co ma robić, ja się pytam?
Nawet HD można tak obciążyć że siądzie i oczywiście dobijać będzie na spowalniaczach.
Przypomnę: założyłem sprężynę Lesjofors 4295046 - przeznaczoną do Golfa V 1,6 5 drzwi Hatchback oznaczenie 1KO 511 115 BC i oznaczaną też przez niektórych sprzedawców jako 1KO 511 115 BD, czy dwie najniższe dopuszczane do kombi przez Skodę wg klasyfikacji z pierwszej strony tego wątku.
Przejechałem na nich 20.000 kilometrów i nic, jak stała wg najniższej dopuszczalnej wysokości tak stoi, nigdy nie dobiłem, nie wyglądam jak motorówka.
Zakładajcie sobie HD czy nawet HD do kwadratu, jak jeździcie po 5.000 kilometrów rocznie to nic wam się nie stanie, ale zapewniam jak zrobicie taką trasę po Polsce: 1000 km z Gdańska przez Warszawę i Łódź do Gdańska w jeden dzień ze spotkaniami po drodze i zajmie Wam to 14 godzin i potem będziecie chcieli iść na drugi dzień do pracy, a potem pojedziecie z Gdańska na Śląsk i z powrotem w jeden dzień i musicie iść na następny dzień do pracy to gwarantuję że szybko pożegnacie swoje HD, z powodu dupska podrapanego drutami z fotela i poluzowane plomby.
Sprężyna HD naprawdę jest przeznaczona do auta które pracuje pod mocnym obciążeniem, dla normalnego, czyli 4 osoby dorosłe z walizką każda na 2-3 dni i po laptopie to zapewniam Was nawet sprężyna od auta lżejszego 200 kg jakim jest Golf V wystarczy w zupełności.
180, 190 wg licznika na autostradzie pod ładunkiem jak pisałem wcześniej można jechać i nie czuje się, że wywozi na boki, że się kładzie w zakrętach, że dupa ucieka.
Ja też patrzę zazdrośnie na auta kilkuletnie, które trzymają prawidłową wysokość i jeżdżą o niebo lepiej niż moja Skodzianka. Ale cuż taką obecnie politykę przyjęła SKODA, a środek zaradczy jest taki, że szwedzka stal Lesjofors daje radę.
Mam nadzieję, że moimi niestandardowymi springami udzieliłem wszystkim pytającym ROZJAŚNIENIA sytuacji i okażę się pomocnym... przy wyborze sprężyn.
oluap, a ja jednak "zmieniłem zdanie" i uwazam ze trzeba wymontować sprężynę i amortyzator, nastepnie wstawić gruby pręt przyciety na 390 mm i przyspawać. Idę o zakład że nikt nie powie ze przy jednym w roku wyjeździe na wczasy z rodziną i zapakowanym bagażniku na full tył mu siadł i normy nie trzyma ... 8)
Komentarz