[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    mi tez tak wymieniali sprężyny.
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Tippo fajna fotka, też mogłem zrobić w trakcie ustawiania...jak zwykle fajne pomysły przychodzą za późno
    To nie fotka, skan, bom dostal wydruk do reki :P

    Zamieszczone przez Muti
    Wszystko ładnie się mieści w wartościach dla zawiesznia sportowego(RS) Kąt pochylenia PP też,bo w ELSIE jest -41' +-30'. A tyły są prawie idealnie,bo powinno być -1st20' +-30'
    No to by sie trzymalo kupy, bo przeswit ma teraz jak rska :P
    Dzieki kolego za konkretne info.

    Komentarz

    • voytek
      Rider
      • 2010
      • 480
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez Muti
      Nieprawda.. Odkręca się tylko śrubę wahacza przy zwrotnicy i cały wahacz schodzi na dół i sprężyna wychodzi.
      Nie znam się na tym kompletnie więc musicie mi wybaczyć. Odkręcili jakąś śrubę mocującą wahacz, nie przy kole, tylko po przeciwległej stronie wahacza, opuścili wahacz, wymienili sprężynę, podnieśli wahacz i przykręcili śrubę z powrotem. Z drugą sprężyną analogicznie. Mechanik mówił, że przy pomocy tej śruby coś się reguluje odnośnie geometrii (chyba nawet mówił co konkretnie, ale nie pamiętam) i geometria musi być ponownie ustawiona. U was robili tak samo, czy inaczej?

      Komentarz

      • Muti
        Ambiente
        • 2011
        • 199

        No to jeżeli Ci odkręcili śruby od środka,to i regulować trzeba było dużo,bo na nich się reguluje zbieżność. Odkręca się śruby z drugiej strony wahacza,przy zwrotnicy
        Moje projekty car detailingowe
        VW Touran 2.O TDI
        BMW X6 35d
        więcej na PW

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          No to wszystko jasne

          Komentarz

          • michal_suchy
            Drive
            • 2009
            • 89
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Koledzy tak żeby ostatecznie wyjaśnić. Czy sprężyny od kombi i lifbacka są zamienne i cała reszta to rozmowa o ich sztywności?

            Komentarz

            • Borsuk2
              L&K
              • 2010
              • 1203

              Zamieszczone przez michal_suchy
              Koledzy tak żeby ostatecznie wyjaśnić. Czy sprężyny od kombi i lifbacka są zamienne i cała reszta to rozmowa o ich sztywności?
              dołączam się do pytania ?

              Czy parametry podane wyżej przez Tippo są identyczne również dla liftbacka ?
              Fajna stronka

              Komentarz

              • Muti
                Ambiente
                • 2011
                • 199

                Sprężyny pasują wymiarowo i konstrukcyjnie od wszystkich aut na płycie golfa+passat+sharan(nowy) itd. Kwestia teraz tylko sztywności,długości,ilości zwojów.

                Liftback i kombi MOGĄ się różnić tylko sztywnością.Także liftbacka bym traktował praktycznie na równi z kombi..
                Moje projekty car detailingowe
                VW Touran 2.O TDI
                BMW X6 35d
                więcej na PW

                Komentarz

                • marcin91860
                  Drive
                  • 2012
                  • 47

                  Jeżeli chodzi o zbieżność to u mnie ASO regulowało ( albo sprawdzało ) bez proszenia się zaraz po wymianie sprężyn. Czyli jak widać praktyka jest różna. To nie znaczy oczywiście że na wymianę przyjęli mnie z otwartymi ramionami - dopiero po miesiącu pałowania się.

                  Komentarz

                  • michal_suchy
                    Drive
                    • 2009
                    • 89
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez Muti
                    Liftback i kombi MOGĄ się różnić tylko sztywnością.Także liftbacka bym traktował praktycznie na równi z kombi.
                    Dziękuje za tą informacje , nawet w sklepach z częściami się gubią w oznaczeniach.

                    Komentarz

                    • seba.79
                      Drive
                      • 2012
                      • 75

                      Wybieram się jutro do ASO w sprawie tych nieszczęsnych sprężyn. Proszę o porady, jak nie dać się zrobić w ...., żeby to skutecznie zareklamować. Auto roczne, na gwarancji. Jaka jest w końcu minimalna odległość w Tourze między nadkolem a środkiem felgi, bo spotkałem tutaj co namniej 2 wartości..
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez marcin91860
                        Jeżeli chodzi o zbieżność to u mnie ASO regulowało ( albo sprawdzało ) bez proszenia się zaraz po wymianie sprężyn. Czyli jak widać praktyka jest różna.
                        marcin91860, a mógłbyś zdradzić które to ASO tak ładnie się zachowało po wymianie sprężyn? Bo z regóły to nawet po wymianie prześwitu nie mierzą.


                        Zamieszczone przez seba.79
                        Jaka jest w końcu minimalna odległość w Tourze między nadkolem a środkiem felgi
                        385mm

                        Komentarz

                        • kristofer55
                          Rider
                          • 2012
                          • 272

                          Zamieszczone przez leonn
                          Zamieszczone przez seba.79
                          Jaka jest w końcu minimalna odległość w Tourze między nadkolem a środkiem felgi
                          385mm
                          Ta wartość minimalna musi być z samochodem zatankowanym do pełna+koło zapasowe?

                          Patrzyłem u siebie wczoraj mam 380mm, po wejściu 3 osób na tył po ok. 70kg, samochód przyciera na spowalniaczach. (Musze przejeżdżać bardzo powoli) Czy zakładając LEJFORS z końcówką 19 będzie lepiej? a może z końcówką 20?
                          Dodam jeszcze ze mam zamontowany fabrycznie hak (jeszcze odkąd kupiłem auto nigdy nie używałem) + wygłuszony bagażnik matami STP czyli jakieś dodatkowe 15-20kg. Samochód jest zapakowany mocno tylko przy wyjazdach na wakacje/ferie itd. Na co dzień jeżdżą w nim 2 osoby z pustym bagażnikiem.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Ja ostatnio zmierzylem i jest blizej 380mm niz 390mm z polowa baku, ale cos tam w bagazniku lezalo, co jednak nie wazylo 30kg.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • kristofer55
                              Rider
                              • 2012
                              • 272

                              Maicroft, masz lejforsy 19 ? Czy ori skody?

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Ori Skody juz jakies mocniejsze, ktore siadly jakby z plasteliny byly
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • kazek103
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 351

                                  Panowie od 2kkm mam założone lejforsy 19, prześwit po tankowaniu 380,
                                  kombi z hakiem fabrycznym.

                                  Komentarz

                                  • Muti
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 199

                                    kristofer55, bierz 20-HD
                                    Moje projekty car detailingowe
                                    VW Touran 2.O TDI
                                    BMW X6 35d
                                    więcej na PW

                                    Komentarz

                                    • aronus
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 643
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez kazek103
                                      Panowie od 2kkm mam założone lejforsy 19, prześwit po tankowaniu 380,
                                      kombi z hakiem fabrycznym.
                                      No to trochę mało. Niby lejforsy dobre są, ale w nich jest tylko rozgraniczenie pomiędzy liftbeckiem a combi i raczej nie przewidują dociążenia tyłu hakiem i gazem. Ja w libacku mam hak i gaz więc zastanawiam się pomiędzy 18 a 19.

                                      Komentarz

                                      • kristofer55
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 272

                                        Zamieszczone przez kazek103
                                        Panowie od 2kkm mam założone lejforsy 19, prześwit po tankowaniu 380,
                                        kombi z hakiem fabrycznym.
                                        380 mam na ORI sprężynach więc coś słabo się wydaje.

                                        PS. Kupiłem do swojego Combi 19, ale chyba jednak zdecyduje się na 20. Jak ktoś jest chętny to mam na sprzedanie LESJOFORS 42 857 19 (nowe).

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez kristofer55
                                          Kupiłem do swojego Combi 19, ale chyba jednak zdecyduje się na 20
                                          Nie wiem czy będziesz miał dużą różnice między nimi, HD są twardsze ale nie są wyższe. Ja w poniedziałek zakładam Monroe HD sp3349, zobaczymy jaki będzie efekt :wink:

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez leonn
                                            Ja w poniedziałek zakładam Monroe HD sp3349, zobaczymy jaki będzie efekt :wink:
                                            Czekamy na FOTKI

                                            Komentarz

                                            • Muti
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 199

                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Nie wiem czy będziesz miał dużą różnice między nimi, HD są twardsze ale nie są wyższe.
                                              No to chyba o to chodzi,żeby były sztywniejsze i odporniejsze na obciażenie,a w konsekcje,żeby dup* nie siedziała..
                                              Moje projekty car detailingowe
                                              VW Touran 2.O TDI
                                              BMW X6 35d
                                              więcej na PW

                                              Komentarz

                                              • kristofer55
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 272

                                                A jednak pomyłka z pomiarem, zmierzyłem dzisiaj rano po zatankowaniu na full + koło zapasowe i kartonik z kosmetykami do samochodu

                                                Przód 385mm
                                                Tył: 365mm

                                                Więc widać że ewidentnie Tył jest za nisko, ale tez przy okazji zmierzyłem octavie jakaś inną na parkingu i miała Przód 395 i Tył: 370, tylko nie wiem czy coś miał w bagażniku czy na pusto. Więc wychodzi ze u mnie przód minimalnie też opadał ale to akurat wygląda ok :P.
                                                Czy wkładał ktoś na przód LESJOFORS 40 857 11 ?

                                                Komentarz

                                                • oluap
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 59

                                                  Ja zakładałem 40 857 10 i jestem zadowolony, przód mi się podniósł, choć jedyne co oczekiwałem po wymianie to zmiany charakterystyki sprężyn i się nie zawiodłem, w wyposażeniu do mojego silnika nie znalazłem końcówki 11?... być może jest taka przewidziana do diesla.
                                                  Mój przód stał na odpowiedniej wysokości, i nie potrzebowałem"wysokości" jedynie zgubienia upierdliwego nie tłumienia nierówności.

                                                  Mam też uwagę w kwestii ogólnej.

                                                  Ciągle się ktoś pyta która sprężyna Lesjofors będzie dobra 18, 19 czy 20.
                                                  Ogólna odpowiedź wg mnie jest taka - że każda!
                                                  Na pewno KAŻDA będzie lepsza niż fabrycznie wypierdziane nie wiadomo co!

                                                  Nie widziałem nigdy auta które po zapakowaniu na full nie zmienia swojego wyglądu z boku na taki, że ma się wrażenie że dupa siedzi!
                                                  A co ma robić, ja się pytam?
                                                  Nawet HD można tak obciążyć że siądzie i oczywiście dobijać będzie na spowalniaczach.

                                                  Przypomnę: założyłem sprężynę Lesjofors 4295046 - przeznaczoną do Golfa V 1,6 5 drzwi Hatchback oznaczenie 1KO 511 115 BC i oznaczaną też przez niektórych sprzedawców jako 1KO 511 115 BD, czy dwie najniższe dopuszczane do kombi przez Skodę wg klasyfikacji z pierwszej strony tego wątku.
                                                  Przejechałem na nich 20.000 kilometrów i nic, jak stała wg najniższej dopuszczalnej wysokości tak stoi, nigdy nie dobiłem, nie wyglądam jak motorówka.

                                                  Zakładajcie sobie HD czy nawet HD do kwadratu, jak jeździcie po 5.000 kilometrów rocznie to nic wam się nie stanie, ale zapewniam jak zrobicie taką trasę po Polsce: 1000 km z Gdańska przez Warszawę i Łódź do Gdańska w jeden dzień ze spotkaniami po drodze i zajmie Wam to 14 godzin i potem będziecie chcieli iść na drugi dzień do pracy, a potem pojedziecie z Gdańska na Śląsk i z powrotem w jeden dzień i musicie iść na następny dzień do pracy to gwarantuję że szybko pożegnacie swoje HD, z powodu dupska podrapanego drutami z fotela i poluzowane plomby.

                                                  Sprężyna HD naprawdę jest przeznaczona do auta które pracuje pod mocnym obciążeniem, dla normalnego, czyli 4 osoby dorosłe z walizką każda na 2-3 dni i po laptopie to zapewniam Was nawet sprężyna od auta lżejszego 200 kg jakim jest Golf V wystarczy w zupełności.
                                                  180, 190 wg licznika na autostradzie pod ładunkiem jak pisałem wcześniej można jechać i nie czuje się, że wywozi na boki, że się kładzie w zakrętach, że dupa ucieka.

                                                  Ja też patrzę zazdrośnie na auta kilkuletnie, które trzymają prawidłową wysokość i jeżdżą o niebo lepiej niż moja Skodzianka. Ale cuż taką obecnie politykę przyjęła SKODA, a środek zaradczy jest taki, że szwedzka stal Lesjofors daje radę.

                                                  Mam nadzieję, że moimi niestandardowymi springami udzieliłem wszystkim pytającym ROZJAŚNIENIA sytuacji i okażę się pomocnym... przy wyborze sprężyn.

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    oluap, a ja jednak "zmieniłem zdanie" i uwazam ze trzeba wymontować sprężynę i amortyzator, nastepnie wstawić gruby pręt przyciety na 390 mm i przyspawać. Idę o zakład że nikt nie powie ze przy jednym w roku wyjeździe na wczasy z rodziną i zapakowanym bagażniku na full tył mu siadł i normy nie trzyma ... 8)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...